ဥာတိ - ေဆြမ်ိဳးဟူသည္မွာ မိဖက္ဘဖက္ ေဆြခုႏွစ္ဆက္ကို ဆို၏။
ဥစၥာစည္းစိမ္ပ်က္စီးေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ေရာဂါႏွိပ္စက္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊အရပ္တပါးမွမိမိထံေရာက္လာေသာေဆြမ်ိဳး၊မိမိအနီးပါးမွေဆြမ်ိဳး
မ်ားကို အ၀တ္ အစားအစာ ေဆး၀ါး စသည္ျဖင့္ ကူညီ ေထာက္ပ့ံျခင္းကို ဥာတိသဂၤဟ ဆုိ၏။
သဂၤဟ၀တၳဳေလးပါး
(၁)ဒါန = ေပးကမ္းျခင္း
(၂)ေပယ်၀ဇၹ = ခ်စ္ဖြယ္စကား ေျပာၾကားျခင္း
(၃)အတၳစရိယာ = အက်ိဳးစီးပြားကို ျပဳက်င့္ျခင္း
(၄)သမာနတၳတာ = ကိုယ္တူျပဳျခင္းတို႔တည္း။
ေပးကမ္းတသြယ္ ၊ ခ်စ္ဖြယ္ဆိုရိုး
အက်ိဳးကိုက်င့္ ၊ ကိုယ္ႏွင့္တူထား ၊
ထိုေလးပါး တရား သဂၤဟတည္း။
ဆိုခဲ့ၿပီး သဂၤဟ၀တၳဳေလးပါးျဖင့္ ေဆြမ်ိဳးမွန္သမွ်အား ေထာက္ပံ့ျခင္းကိုလည္း၊ဥာတိသဂၤဟ ဟုပင္ဆို၏။
ေဆြမ်ိဳးကို ေထာက္ပံ့သူမွာ ေတာ္ပါေပတယ္ ဟု အမ်ားခ်ီးမြမ္းျခင္းခံရ၏။ခ်စ္ခင္ၾကင္နာျခင္းျဖင့္ အစဥ္ရႊင္လန္းသာယာလ်က္ရွိ
ေန၏။
ထိုသို႔စေသာ ဒိ႒ဓမၼ အက်ိဳးမ်ားကုိလည္းေကာင္း သုဂတိဘ၀ေရာက္ရျခင္း တမလြန္အက်ိဳးကိုလည္းေကာင္း ရရာရေၾကာင္း
ေကာင္းေသာ အမႈျဖစ္ရာ ဥာတိသဂၤဟမွာ မဂၤလာျဖစ္ေပသည္။
ဥာတိအရ အမ်ိဳးသားအားလံုးယူ -
အေလာင္းေတာ္မ်ား မိမိအမ်ိဳးသားအတြက္အနစ္နာခံခဲ့ပံု၊ကူညီေစာင့္ေရွာက္ကာကြယ္ခဲ့ပံုမ်ားကုိ ဇာတကအ႒ကထာမ်ားတြင္ အေတာ္ပင္
ေတြ႕ရသည္။ဥာတတၳစရိယာတြင္ ဥာတိဆိုသည္မွာ ေသြးသားေတာ္စပ္ေသာ အမ်ိဳးမွ်သာမဟုတ္ဘဲ ဇာတ္တူကိုယ့္အမ်ိဳးသားမ်ားကုိ
လည္း ဥာတိဆုိရ၏။အားလံုး ကုိယ့္အမ်ိဳးသားမ်ားကို ဥာတကဟုယူေသာ္ ပိုျပည့္စံုရာ၏။
ကိုယ့္ဖို႔သာအစဥ္ၾကည့္တတ္သူမွာ စိတ္ထားသေဘာထားေသးသိမ္သူ က်ဥ္းေျမာင္းသူျဖစ္၏။ထိုသူမ်ိဳးမွာ မိမိေဆြမ်ိဳးအေပၚကူညီရန္
သတိမရတတ္၊တစ္မ်ိဳးသားလံုးအေပၚမွာ ဆိုဖြယ္မရွိ။
အမ်ားအက်ိဳးလိုလားေသာသူမွာ စိတ္ထားသေဘာထား ႀကီးမားသူတည္း။ထိုသူအမ်ိဳးမွာ မိမိေဆြမ်ိဳးသာမက တတ္ႏိုင္လွ်င္ တစ္မ်ိဳး
သားလံုး ေကာင္းစားေအာင္ျပဳရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတတ္၏။
မိမိေဆြမ်ိဳး အမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚ ေကာင္းဖို႔ရာမွာ ေမတၱာ၊ကရုဏာအရင္းခံျဖစ္ရာ ထိုတရားမ်ားထြန္းကားေသာ ေခတ္အခါကဆို
လွ်င္ ဥာတိသဂၤဟမွာ သူတပါးက ဆံုးမဖြယ္မလို။အရိုးစြဲေနေသာ အက်င့္ျဖစ္ကာ အခ်င္းခ်င္းကူညီရိုင္းပင္းလ်က္တသားတည္း ညီညြတ္
လ်က္ရွိရာ သာယာေသာေခတ္ျဖစ္ေတာ့သည္။
ေမတၱာကရုဏာ ေခါင္းပါးေသာ ေခတ္အခါမွာမူ တစ္မ်ိဳးလံုးမဆိုထားဘိ၊ေဆြမ်ိဳးခ်င္းပင္ ကြဲျပားလ်က္ မသာမယာျဖစ္ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သာယာေသာေလာက ဖန္တီးဖို႔ရာ ဥာတိသဂၤဟ မဂၤလာမွာလြန္စြာ အေရးပါလွသည္။
အနမတဂၢ သံသရာက ေဆြမ်ိဳး
န ေသာ ဘိကၡေ၀ သေတၱာ သုလဘရူေပါ၊ေယာ န မာတာဘူတပုေဗာ စေသာ အနမတဂၢ ေဒသနာေတာ္အရဆိုလွ်င္ ရွည္လ်ားစြာ
က်င္လည္ခဲ့ရေသာ သံသရာတစ္ခြင္တြင္ အမိအဘ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမစသည္ မျဖစ္ဖူး မေတာ္စပ္ဖူးသူ မရွိ၊အားလံုးေတာ္စပ္ၾကဖူးသည္
ခ်ည္းပင္။(သံ - ၁ - ၃၉၅)
ေဒသနာႏွလံုးသြင္းမိလွ်င္ အားလံုးပင္ ေဆြမ်ိဳးခ်ည္း ျဖစ္ၾကသည္ဟူေသာ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ ၾကင္နာသည့္စိတ္ထား ထားႏိုင္ၾကကာ
ႀကီးမားေသာ စိတ္ထားရွိသူမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ရာ ကုိယ့္အမ်ိဳးသားမ်ား အေပၚမွာ စိတ္ထားႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔ႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ။
ဟိေတာပေဒသနီတိ
အယံ နိေဇာ ပေရာ ၀ါ တိ ၊
ဂဏနာ လဟုေစတိနံ ။
ဥဒါရစရိတာနံ တု ၊
၀သုေဓ၀ ကုဋဳမၺ ကံ ။
အယံ၊ ထိုသူကား။နိေဇာ၊ ကိုယ့္ႏွင့္ရင္းသူ အတြင္းလူျဖစ္၏။အယံ၊ ထိုသူကေတာ့။ပေရာ၀၊အပျဖစ္သူတစိမ္းလူသာတည္း။
ဣတိ၊ ဤသို႔။လဟုေစတိနံ၊စိတ္ထားေပါ့ပ်က္ မေလးနက္မူ ေသးသိမ္သူတို႔၏။ဂဏနာ၊ကိုယ့္လူသူ႔လူ ႏွစ္မူထားလ်က္ တြက္ဆခ်က္သည္
။ေဟာတိ၊ျဖစ္တတ္ပါေပ၏။
ဥဒါရစရိတာနံတု၊ စိတ္ေန သေဘာထားႀကီးျမင့္ျမတ္သူတို႔အတြက္မွာ။
၀သုဓာ၊ ကမၻာ့ေဗြခြင္ ေျမတျပင္လံုးသည္၊ကုဋဳမၺ ကံ ဧ၀၊အိမ္ေထာင္ တစ္ခုတည္း မိသားစုခ်ည္းအေန ျဖစ္ရပါေပသတည္း
လမင္း
ဥစၥာစည္းစိမ္ပ်က္စီးေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ေရာဂါႏွိပ္စက္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊အရပ္တပါးမွမိမိထံေရာက္လာေသာေဆြမ်ိဳး၊မိမိအနီးပါးမွေဆြမ်ိဳး
မ်ားကို အ၀တ္ အစားအစာ ေဆး၀ါး စသည္ျဖင့္ ကူညီ ေထာက္ပ့ံျခင္းကို ဥာတိသဂၤဟ ဆုိ၏။
သဂၤဟ၀တၳဳေလးပါး
(၁)ဒါန = ေပးကမ္းျခင္း
(၂)ေပယ်၀ဇၹ = ခ်စ္ဖြယ္စကား ေျပာၾကားျခင္း
(၃)အတၳစရိယာ = အက်ိဳးစီးပြားကို ျပဳက်င့္ျခင္း
(၄)သမာနတၳတာ = ကိုယ္တူျပဳျခင္းတို႔တည္း။
ေပးကမ္းတသြယ္ ၊ ခ်စ္ဖြယ္ဆိုရိုး
အက်ိဳးကိုက်င့္ ၊ ကိုယ္ႏွင့္တူထား ၊
ထိုေလးပါး တရား သဂၤဟတည္း။
ဆိုခဲ့ၿပီး သဂၤဟ၀တၳဳေလးပါးျဖင့္ ေဆြမ်ိဳးမွန္သမွ်အား ေထာက္ပံ့ျခင္းကိုလည္း၊ဥာတိသဂၤဟ ဟုပင္ဆို၏။
ေဆြမ်ိဳးကို ေထာက္ပံ့သူမွာ ေတာ္ပါေပတယ္ ဟု အမ်ားခ်ီးမြမ္းျခင္းခံရ၏။ခ်စ္ခင္ၾကင္နာျခင္းျဖင့္ အစဥ္ရႊင္လန္းသာယာလ်က္ရွိ
ေန၏။
ထိုသို႔စေသာ ဒိ႒ဓမၼ အက်ိဳးမ်ားကုိလည္းေကာင္း သုဂတိဘ၀ေရာက္ရျခင္း တမလြန္အက်ိဳးကိုလည္းေကာင္း ရရာရေၾကာင္း
ေကာင္းေသာ အမႈျဖစ္ရာ ဥာတိသဂၤဟမွာ မဂၤလာျဖစ္ေပသည္။
ဥာတိအရ အမ်ိဳးသားအားလံုးယူ -
အေလာင္းေတာ္မ်ား မိမိအမ်ိဳးသားအတြက္အနစ္နာခံခဲ့ပံု၊ကူညီေစာင့္ေရွာက္ကာကြယ္ခဲ့ပံုမ်ားကုိ ဇာတကအ႒ကထာမ်ားတြင္ အေတာ္ပင္
ေတြ႕ရသည္။ဥာတတၳစရိယာတြင္ ဥာတိဆိုသည္မွာ ေသြးသားေတာ္စပ္ေသာ အမ်ိဳးမွ်သာမဟုတ္ဘဲ ဇာတ္တူကိုယ့္အမ်ိဳးသားမ်ားကုိ
လည္း ဥာတိဆုိရ၏။အားလံုး ကုိယ့္အမ်ိဳးသားမ်ားကို ဥာတကဟုယူေသာ္ ပိုျပည့္စံုရာ၏။
ကိုယ့္ဖို႔သာအစဥ္ၾကည့္တတ္သူမွာ စိတ္ထားသေဘာထားေသးသိမ္သူ က်ဥ္းေျမာင္းသူျဖစ္၏။ထိုသူမ်ိဳးမွာ မိမိေဆြမ်ိဳးအေပၚကူညီရန္
သတိမရတတ္၊တစ္မ်ိဳးသားလံုးအေပၚမွာ ဆိုဖြယ္မရွိ။
အမ်ားအက်ိဳးလိုလားေသာသူမွာ စိတ္ထားသေဘာထား ႀကီးမားသူတည္း။ထိုသူအမ်ိဳးမွာ မိမိေဆြမ်ိဳးသာမက တတ္ႏိုင္လွ်င္ တစ္မ်ိဳး
သားလံုး ေကာင္းစားေအာင္ျပဳရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနတတ္၏။
မိမိေဆြမ်ိဳး အမ်ိဳးသားမ်ားအေပၚ ေကာင္းဖို႔ရာမွာ ေမတၱာ၊ကရုဏာအရင္းခံျဖစ္ရာ ထိုတရားမ်ားထြန္းကားေသာ ေခတ္အခါကဆို
လွ်င္ ဥာတိသဂၤဟမွာ သူတပါးက ဆံုးမဖြယ္မလို။အရိုးစြဲေနေသာ အက်င့္ျဖစ္ကာ အခ်င္းခ်င္းကူညီရိုင္းပင္းလ်က္တသားတည္း ညီညြတ္
လ်က္ရွိရာ သာယာေသာေခတ္ျဖစ္ေတာ့သည္။
ေမတၱာကရုဏာ ေခါင္းပါးေသာ ေခတ္အခါမွာမူ တစ္မ်ိဳးလံုးမဆိုထားဘိ၊ေဆြမ်ိဳးခ်င္းပင္ ကြဲျပားလ်က္ မသာမယာျဖစ္ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သာယာေသာေလာက ဖန္တီးဖို႔ရာ ဥာတိသဂၤဟ မဂၤလာမွာလြန္စြာ အေရးပါလွသည္။
အနမတဂၢ သံသရာက ေဆြမ်ိဳး
န ေသာ ဘိကၡေ၀ သေတၱာ သုလဘရူေပါ၊ေယာ န မာတာဘူတပုေဗာ စေသာ အနမတဂၢ ေဒသနာေတာ္အရဆိုလွ်င္ ရွည္လ်ားစြာ
က်င္လည္ခဲ့ရေသာ သံသရာတစ္ခြင္တြင္ အမိအဘ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမစသည္ မျဖစ္ဖူး မေတာ္စပ္ဖူးသူ မရွိ၊အားလံုးေတာ္စပ္ၾကဖူးသည္
ခ်ည္းပင္။(သံ - ၁ - ၃၉၅)
ေဒသနာႏွလံုးသြင္းမိလွ်င္ အားလံုးပင္ ေဆြမ်ိဳးခ်ည္း ျဖစ္ၾကသည္ဟူေသာ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ ၾကင္နာသည့္စိတ္ထား ထားႏိုင္ၾကကာ
ႀကီးမားေသာ စိတ္ထားရွိသူမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ရာ ကုိယ့္အမ်ိဳးသားမ်ား အေပၚမွာ စိတ္ထားႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔ႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ။
ဟိေတာပေဒသနီတိ
အယံ နိေဇာ ပေရာ ၀ါ တိ ၊
ဂဏနာ လဟုေစတိနံ ။
ဥဒါရစရိတာနံ တု ၊
၀သုေဓ၀ ကုဋဳမၺ ကံ ။
အယံ၊ ထိုသူကား။နိေဇာ၊ ကိုယ့္ႏွင့္ရင္းသူ အတြင္းလူျဖစ္၏။အယံ၊ ထိုသူကေတာ့။ပေရာ၀၊အပျဖစ္သူတစိမ္းလူသာတည္း။
ဣတိ၊ ဤသို႔။လဟုေစတိနံ၊စိတ္ထားေပါ့ပ်က္ မေလးနက္မူ ေသးသိမ္သူတို႔၏။ဂဏနာ၊ကိုယ့္လူသူ႔လူ ႏွစ္မူထားလ်က္ တြက္ဆခ်က္သည္
။ေဟာတိ၊ျဖစ္တတ္ပါေပ၏။
ဥဒါရစရိတာနံတု၊ စိတ္ေန သေဘာထားႀကီးျမင့္ျမတ္သူတို႔အတြက္မွာ။
၀သုဓာ၊ ကမၻာ့ေဗြခြင္ ေျမတျပင္လံုးသည္၊ကုဋဳမၺ ကံ ဧ၀၊အိမ္ေထာင္ တစ္ခုတည္း မိသားစုခ်ည္းအေန ျဖစ္ရပါေပသတည္း
လမင္း
0 comments:
Post a Comment