ခ်စ္သား အာနႏၵာ…. ဤ(ဆိုလတၱံ ့ေသာ ) ပုဂၢဳိလ္ေလးမ်ဳိးတို ့သည္ ေစတီတည္ထိုက္္ကုန္၏။ ေလးမ်ဳိးတို ့ဟူ သည္မွာ-
(၁) အရဟံဂုဏ္ရွင္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကို ေစတီတည္ထိုက္၏၊
(၂) ပေစၥကဗုဒၶကို ေစတီတည္ထိုက္္၏၊
(၃) ျမတ္စြာဘုရား၏ သာ၀က(အရိယာ)ကို ေစတီတည္ထိုက္၏၊
(၄) စၾက၀ေတးမင္းကို ေစတီတည္ထိုက္၏။ ဤေလးမ်ဳိးတို ့ျဖစ္သည္။
ခ်စ္္သားအာနႏၵာ…..အဘယ္သို ့ေသာ အက်ဳိးထူးကို စဲြ၍ အရဟံဂုဏ္ရွင္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ရွင္္ ဘုရားသခင္ကို ေစတီတည္ထုိက္သနည္းဟူမူကား- ခ်စ္သားအာနႏၵာ….. “ဤေစတီသည္ကား အရဟံဂုဏ္ရွင္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ရွင္္ ဘုရားသခင္၏ ေစတီေတာ္တည္း” ဟု လူအမ်ားတို ့သည္ မိမိစိတ္ကို သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိ ေစၾကကုန္၏၊ ထိုလူတို ့သည္ ထိုေစတီေတာ္၌ သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိၾကၿပီးေသာ္ ကိုယ္ခႏၶာျပတ္ေၾကြ စုေတသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ရြာသို ့ေရာက္ရကုန္၏။ ခ်စ္သားအာနႏၵာ…..ဤအက်ဳိးထူးကို စြဲ၍ အရဟံဂုဏ္ရွင္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ရွင္ ဘုရားသခင္ကို ေစတီတည္ထိုက္၏။
ခ်စ္သားအာနႏၵာ…..အဘယ္သို ့ေသာ အက်ဳိးထူးကိုစဲြ၍ ပေစၥကဗုဒၶါကို ေစတီတည္ထိုက္သနည္းဟုမူကား- ခ်စ္ သားအာနႏၵာ…… “ဤေစတီသည္ကား ကိုယ္တိုင္သစၥာေလးပါးတရားထူးကို သိျမင္ေတာ္မူေသာ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္၏ ေစတီေတာ္တည္း” ဟု လူအမ်ားတုိ ့သည္ မိမိစိတ္ကို သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိေစၾကကုန္၏၊ ထိုလူ တို ့သည္ ထိုေစတီေတာ္၌ သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိၾကၿပီးေသာ္ ကိုယ္ခႏၶာျပတ္ေၾကြ စုေတသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ရြာသို ့ေရာက္ရကုန္၏။ ခ်စ္သားအာနႏၵာ…..ဤအက်ဳိးထူးကိုစဲြ၍ ပေစၥကဗုဒၶါကို ေစတီတည္ထိုက္၏။
ခ်စ္သားအာနႏၵာ….. အဘယ္သို ့ေသာ အက်ဳိးထူးကိုစဲြ၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က(အရိယာ)ကို ေစတီ တည္ထုိက္သနည္းဟုမူကား- ခ်စ္သားအာနႏၵာ….. “ ဤေစတီသည္ကား အရဟံဂုဏ္ရွင္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုုဏ္ရွင္ ထိုဘုရားသခင္ တပည့္သာ၀က(အရိယာ)၏ ေစတီေတာ္တည္း” ဟု လူအမ်ားတို ့သည္ မိမိစိတ္ကို သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိေစၾကကုန္၏၊ ထိုလူတို ့သည္ ထုိေစတီေတာ္၌ သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိၾကၿပီးေသာ္ ကိုယ္ခႏၶာျပတ္ေၾကြ စုေတသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ရြာသို ့ေရာက္ရကုန္၏။ ခ်စ္သားအာနႏၵာ…..ဤအက်ဳိးထူးကို စဲြ၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က အရိယာ ကို ေစတီတည္ထိုက္၏။
ခ်စ္သားအာနႏၵာ….. အဘယ္သို ့ေသာ အက်ဳိးထူးကိုစဲြ၍ စၾက၀ေတးမင္းကို ေစတီတည္ထုိက္သနည္း ဟုမူကား- ခ်စ္သားအာနႏၵာ….. “ ဤေစတီသည္ကား တရားေစာင့္ေသာ ထိုတရားမင္း(စၾက၀ေတး)၏ ေစတီ တည္း” ဟု လူအမ်ားတို ့သည္ မိမိစိတ္ကုိ သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိေစၾကကုန္၏၊ ထိုလူတို ့သည္ ထိုေစတီ၌ သဒၶါရႊြန္းစို ၾကည္ညဳိၾကၿပီးေသာ္ ကိုယ္ခႏၶာျပတ္ေၾကြ စုေတသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ရြာသို ့ေရာက္ရကုန္၏။ ခ်စ္သားအာနႏၵာ…..ဤအက်ဳိးထူးကိုစဲြ၍ စၾက၀ေတးမင္းကို ေစတီတည္ထိုက္၏။
ခ်စ္သားအာနႏၵာ…. ေစတီတည္ထိုက္ေသာပုဂၢဳိလ္တို ့ကား ဤဆိုအပ္ၿပီးေသာ ေလးမ်ဳိးတို ့ေပတည္း။
ဤကား အရွင္အာနႏၵာမေထရ္က အေသးစိတ္ေမးေလွ်ာက္၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အေသးစိတ္ေျဖၾကားေတာ္မူ ပုံတည္း။
(ဤ၌ေမးဖြယ္ရိွသည္မွာ - “ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အိမ္ရာတည္ေထာင္လူ ့ေဘာင္၌ေန၍ စုေတ ေသလြန္ေသာ စၾက၀ေတးမင္း၏ ေစတီတည္ထိုက္ေသာအျဖစ္္ကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၍ သီလ၀ႏၱ ပုထုဇန္ ရဟန္း၏အတြက္မူ အဘယ့္ေၾကာင့္ေစတီတည္ထိုက္ေသာအျဖစ္ကို ခြင့္ျပဳေတာ္မမူပါသနည္း” ဟုေမးဖြယ္ရိွ၏။ အေျဖကား- “အံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္မည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳေတာ္မမူ” ဟု အက်ဥ္းေျဖရာ၏။ အက်ယ္ကား- သီလ၀ႏၱ ပုထုဇန္ရဟန္းတုိ ့အတြက္ ေစတီကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူအပ္လ်က္ (အျခားဌာနကို မဆိုထားဘိဦး) သီဟိုဠ္ ကြ်န္းမွာပင္ ေစတီတို ့၏ေနရာ မရိွေလာက္ေအာင္ပင္ ျမားေျမာက္ေလရာ၏၊ အျခားဌာနတို ့၌လည္း ထို ့အတူ ပင္္တည္း။ သို ့ရကား သီလ၀ႏၱပုထုဇန္ရဟန္းတို ့အတြက္ေစတီကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့လွ်င္ ေစတီေတာ္တြင္ အလြန့္ အလြန္မ်ားေန၍ ထိုေစတီမ်ားမွာ အံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္မည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳေတာ္မမူ။ စၾက၀ေတးမင္းကား တစ္ဦးတည္သာျဖစ္၍ ထိုစၾက၀ေတးမင္း၏ ေစတီသည္ အ့ံၾသဖြယ္ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္၊ ထုိ ့ေၾကာင့္ စၾက၀ေတးမင္း ၏ ေစတီတည္ထိုက္ေသာအျဖစ္ကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။ သီလ၀ႏၱပုထုဇန္ရဟန္းအတြက္ ေစတီတည္ထုိက္မႈကို ခြင့္မျပဳအပ္ေသာ္လည္း ထိုပုထုဇန္သီလ၀ႏၱရဟန္းအား ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ေသာ ရဟန္းအားကဲ့သို ့ပင္ ႀကီးစြာ ေသာ ပူေဇာ္သကၠာရမႈကို ျပဳရန္သင့္လွ အပ္စပ္လွသည္သာျဖစ္၏။ဤကားအေျဖတည္း။)
မဟာဗုဒၶ၀င္ ပဥၥမတဲြ စာမ်က္ႏွာ-၄၄၃ မွ ၄၄၅- မွ
ကူးယူေဖာ္ျပ မွ်ေ၀ေပးပါသည္
လမင္း
(၁) အရဟံဂုဏ္ရွင္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကို ေစတီတည္ထိုက္၏၊
(၂) ပေစၥကဗုဒၶကို ေစတီတည္ထိုက္္၏၊
(၃) ျမတ္စြာဘုရား၏ သာ၀က(အရိယာ)ကို ေစတီတည္ထိုက္၏၊
(၄) စၾက၀ေတးမင္းကို ေစတီတည္ထိုက္၏။ ဤေလးမ်ဳိးတို ့ျဖစ္သည္။
ခ်စ္္သားအာနႏၵာ…..အဘယ္သို ့ေသာ အက်ဳိးထူးကို စဲြ၍ အရဟံဂုဏ္ရွင္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ရွင္္ ဘုရားသခင္ကို ေစတီတည္ထုိက္သနည္းဟူမူကား- ခ်စ္သားအာနႏၵာ….. “ဤေစတီသည္ကား အရဟံဂုဏ္ရွင္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ရွင္္ ဘုရားသခင္၏ ေစတီေတာ္တည္း” ဟု လူအမ်ားတို ့သည္ မိမိစိတ္ကို သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိ ေစၾကကုန္၏၊ ထိုလူတို ့သည္ ထိုေစတီေတာ္၌ သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိၾကၿပီးေသာ္ ကိုယ္ခႏၶာျပတ္ေၾကြ စုေတသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ရြာသို ့ေရာက္ရကုန္၏။ ခ်စ္သားအာနႏၵာ…..ဤအက်ဳိးထူးကို စြဲ၍ အရဟံဂုဏ္ရွင္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ရွင္ ဘုရားသခင္ကို ေစတီတည္ထိုက္၏။
ခ်စ္သားအာနႏၵာ…..အဘယ္သို ့ေသာ အက်ဳိးထူးကိုစဲြ၍ ပေစၥကဗုဒၶါကို ေစတီတည္ထိုက္သနည္းဟုမူကား- ခ်စ္ သားအာနႏၵာ…… “ဤေစတီသည္ကား ကိုယ္တိုင္သစၥာေလးပါးတရားထူးကို သိျမင္ေတာ္မူေသာ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္၏ ေစတီေတာ္တည္း” ဟု လူအမ်ားတုိ ့သည္ မိမိစိတ္ကို သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိေစၾကကုန္၏၊ ထိုလူ တို ့သည္ ထိုေစတီေတာ္၌ သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိၾကၿပီးေသာ္ ကိုယ္ခႏၶာျပတ္ေၾကြ စုေတသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ရြာသို ့ေရာက္ရကုန္၏။ ခ်စ္သားအာနႏၵာ…..ဤအက်ဳိးထူးကိုစဲြ၍ ပေစၥကဗုဒၶါကို ေစတီတည္ထိုက္၏။
ခ်စ္သားအာနႏၵာ….. အဘယ္သို ့ေသာ အက်ဳိးထူးကိုစဲြ၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က(အရိယာ)ကို ေစတီ တည္ထုိက္သနည္းဟုမူကား- ခ်စ္သားအာနႏၵာ….. “ ဤေစတီသည္ကား အရဟံဂုဏ္ရွင္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုုဏ္ရွင္ ထိုဘုရားသခင္ တပည့္သာ၀က(အရိယာ)၏ ေစတီေတာ္တည္း” ဟု လူအမ်ားတို ့သည္ မိမိစိတ္ကို သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိေစၾကကုန္၏၊ ထိုလူတို ့သည္ ထုိေစတီေတာ္၌ သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိၾကၿပီးေသာ္ ကိုယ္ခႏၶာျပတ္ေၾကြ စုေတသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ရြာသို ့ေရာက္ရကုန္၏။ ခ်စ္သားအာနႏၵာ…..ဤအက်ဳိးထူးကို စဲြ၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က အရိယာ ကို ေစတီတည္ထိုက္၏။
ခ်စ္သားအာနႏၵာ….. အဘယ္သို ့ေသာ အက်ဳိးထူးကိုစဲြ၍ စၾက၀ေတးမင္းကို ေစတီတည္ထုိက္သနည္း ဟုမူကား- ခ်စ္သားအာနႏၵာ….. “ ဤေစတီသည္ကား တရားေစာင့္ေသာ ထိုတရားမင္း(စၾက၀ေတး)၏ ေစတီ တည္း” ဟု လူအမ်ားတို ့သည္ မိမိစိတ္ကုိ သဒၶါရႊန္းစို ၾကည္ညဳိေစၾကကုန္၏၊ ထိုလူတို ့သည္ ထိုေစတီ၌ သဒၶါရႊြန္းစို ၾကည္ညဳိၾကၿပီးေသာ္ ကိုယ္ခႏၶာျပတ္ေၾကြ စုေတသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ရြာသို ့ေရာက္ရကုန္၏။ ခ်စ္သားအာနႏၵာ…..ဤအက်ဳိးထူးကိုစဲြ၍ စၾက၀ေတးမင္းကို ေစတီတည္ထိုက္၏။
ခ်စ္သားအာနႏၵာ…. ေစတီတည္ထိုက္ေသာပုဂၢဳိလ္တို ့ကား ဤဆိုအပ္ၿပီးေသာ ေလးမ်ဳိးတို ့ေပတည္း။
ဤကား အရွင္အာနႏၵာမေထရ္က အေသးစိတ္ေမးေလွ်ာက္၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အေသးစိတ္ေျဖၾကားေတာ္မူ ပုံတည္း။
(ဤ၌ေမးဖြယ္ရိွသည္မွာ - “ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အိမ္ရာတည္ေထာင္လူ ့ေဘာင္၌ေန၍ စုေတ ေသလြန္ေသာ စၾက၀ေတးမင္း၏ ေစတီတည္ထိုက္ေသာအျဖစ္္ကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၍ သီလ၀ႏၱ ပုထုဇန္ ရဟန္း၏အတြက္မူ အဘယ့္ေၾကာင့္ေစတီတည္ထိုက္ေသာအျဖစ္ကို ခြင့္ျပဳေတာ္မမူပါသနည္း” ဟုေမးဖြယ္ရိွ၏။ အေျဖကား- “အံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္မည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳေတာ္မမူ” ဟု အက်ဥ္းေျဖရာ၏။ အက်ယ္ကား- သီလ၀ႏၱ ပုထုဇန္ရဟန္းတုိ ့အတြက္ ေစတီကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူအပ္လ်က္ (အျခားဌာနကို မဆိုထားဘိဦး) သီဟိုဠ္ ကြ်န္းမွာပင္ ေစတီတို ့၏ေနရာ မရိွေလာက္ေအာင္ပင္ ျမားေျမာက္ေလရာ၏၊ အျခားဌာနတို ့၌လည္း ထို ့အတူ ပင္္တည္း။ သို ့ရကား သီလ၀ႏၱပုထုဇန္ရဟန္းတို ့အတြက္ေစတီကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့လွ်င္ ေစတီေတာ္တြင္ အလြန့္ အလြန္မ်ားေန၍ ထိုေစတီမ်ားမွာ အံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္မည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳေတာ္မမူ။ စၾက၀ေတးမင္းကား တစ္ဦးတည္သာျဖစ္၍ ထိုစၾက၀ေတးမင္း၏ ေစတီသည္ အ့ံၾသဖြယ္ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္၊ ထုိ ့ေၾကာင့္ စၾက၀ေတးမင္း ၏ ေစတီတည္ထိုက္ေသာအျဖစ္ကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။ သီလ၀ႏၱပုထုဇန္ရဟန္းအတြက္ ေစတီတည္ထုိက္မႈကို ခြင့္မျပဳအပ္ေသာ္လည္း ထိုပုထုဇန္သီလ၀ႏၱရဟန္းအား ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ေသာ ရဟန္းအားကဲ့သို ့ပင္ ႀကီးစြာ ေသာ ပူေဇာ္သကၠာရမႈကို ျပဳရန္သင့္လွ အပ္စပ္လွသည္သာျဖစ္၏။ဤကားအေျဖတည္း။)
မဟာဗုဒၶ၀င္ ပဥၥမတဲြ စာမ်က္ႏွာ-၄၄၃ မွ ၄၄၅- မွ
ကူးယူေဖာ္ျပ မွ်ေ၀ေပးပါသည္
လမင္း
0 comments:
Post a Comment