အေသာက မင္းတရားႀကီး ေကာင္းမွဳ႔ေတာ္ ၿဖစ္ေသာ အလိုေတာ္ေပါက္ ဘုရားအတြင္းက ႀကည္ညိုစရာ ရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူ
မုၿဒာ အေႀကာင္းေတြကို စိတ္၀င္စားလို႔ စုစည္းေနတာ ႀကာခဲ႔ပါၿပီ၊ သို႔ေသာ္လည္း ေက်နပ္ရေလာက္ေအာင္ အခ်က္အလက္ စုံစုံညီညီ ေတာ႔ မစုေဆာင္းနိုင္ေသးပါ၊ ကေလးဘ၀ အရြယ္ကတည္းက ဘုရားရွင္ပုံေတာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြမွာ လက္ေတာ္ ပုံစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး ထုလုပ္ပူေဇာ္ထားတာကို ေတြ႔ရေသာ္လည္းဘာေႀကာင္႔ လဲ ဆိုတာ မစဥ္းစားနိုင္ခဲ႔ဘူး၊
ၿမန္မာၿပည္မွာ ကတည္းက ရုပ္ပုံေတြႏွင္႔တကြ စာေပေတြကိုေရာ စုေဆာင္းထားေပမဲ႔ အဲဒီ မွတ္စုက က်န္ရစ္ခဲ႔တဲ႔ အတြက္ ယခုေတာ႔ လက္လွမ္းမွီရာ ေလာက္သာ စုစည္းတင္ၿပလိုက္ပါတယ္၊
တကယ္ေတာ႔ မုၿဒာ ဆိုတာ မဟာယာန အႏြယ္ တႏၱရ ယာန ဂိုဏ္းက ေန ဆင္းသက္ ကူးစက္လာတယ္လို႔ ဗုဒၶသာသနာ ၂၅၀၀ ခရီး စာအုပ္မွာ ေဖာ္ၿပထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္၊ ဒါေႀကာင္႔ ကနဦး အေနနဲ႔ မုၿဒာ ဟာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ နဲ႔ ရာႏွုန္းၿပည္႔ မသက္ဆိုင္ေပမဲ႔ အနည္းငယ္ ေရာယွက္ေနတာကိုေတာ႔ ၀န္ခံရမွာပါ၊
အခု တင္ၿပထားတာေတြကေတာ႔ ၿမန္မာၿပည္တုံးက ရွမ္းၿပည္ေတာင္ပိုင္းေဒသ အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ကို အသြား နန္းပန္ ရြာအနီးက အလိုေတာ္ေပါက္ ဘုရားမွာ ေတြ႔လို႔ ရွားရွားပါးပါး မွတ္တမ္းအေနနဲ႔ ရိုက္ယူထားတဲ႔ ပုံေတာ္ အခ်ိုဳ႕ကို ဗဟုႆုတအေနနဲ႔ မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္၊ ၎ဘုရားဟာ အေသာက မင္းႀကီးရဲ႔ ေနရာအနွ႔ံကုသိုလ္ၿပဳရာ ေစတီေပါင္း ၈၄၀၀၀ စာရင္းမွာပါ၀င္တယ္ လုိ႔ ႀကည္ညိုဖြယ္ရာ မွတ္သားရပါတယ္။
သႏၱိဒ မုၿဒာရုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္ကို ကိုးကြယ္လ်င္ ေဘးရန္ကင္းၿခင္း ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာၿခင္း၊ စီးစိမ္ က်က္သေရတိုးပြားၿခင္း၊ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ခ်မ္းသာၿခင္း၊ တရားထူးကို ရရွိၿခင္း သိဒၵိေပါက္ၿခင္း၊ ဆုေတာင္းၿပည္႔ၿခင္း အက်ိဳးထူးမ်ားကို ရရွိနိုင္သည္ ဟု ဆိုသည္၊ ( သႏၱိ - ၿငိမ္းေအးၿခင္း ကို ၊ ဒ - ေပးေတာ္မူဟန္ )
အဘယ
မုၿဒာ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကိုးကြယ္သူသည္ အစိမ္းသားရဲ သင္းကြဲ ၿပိတၱာ
နတ္မိစၦာတို႔၏ ေႏွာက္ယွက္မွဳ႔မွ ကင္းေ၀းသည္၊ ရဲရင္႔တက္ႀကြ သူရသတၱိႏွင္႔
ၿပည္႔စုံေစသည္၊
ရန္သူ စစ္သည္ သူပုန္ သူစိမ္း မုဒိမ္း ဓားၿပတို႔ ရန္မွ ကင္းေ၀းသည္၊
စိတ္အားငယ္ၿခင္း စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းၿခင္းမွ လြတ္ၿငိမ္းပေပ်ာက္ေစသည္၊ စေသာ
အက်ိဳးထူးမ်ားကို ရရွိခံစားနိုင္ေႀကာင္း ၿပဆိုထားသည္၊ ( ဘယ - ေဘးရန္ဟူသမွ်။ အ- မရွိၿခင္း၊ )
( ဒါန မုၿဒာ - ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲ လွဴဒါန္းေနေတာ္မူဟန္ )
ဒါနမုၿဒာ
ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္သူသည္ ေရႊေငြ ဥစၥာရတနာ ဆင္ၿမင္း စေသာ
စီးစိမ္ရတနာမ်ားရရွိၿခင္း၊ ေႀကြးၿမီေတာင္းခံရာ၌ အလြယ္တကူ ရရွိၿခင္း၊
သူတပါးအထံမွ လက္ေဆာင္ပ႑ာ အခြန္အတုပ္ဘ႑ာမ်ား ရနိုင္ၿခင္း၊
တိုင္းၿပည္နိုင္ငံအတြင္း ဆန္ေရ စပါး ေပါမ်ားၿပည္႔စုံၿခင္း၊ စေသာ
အက်ိဳးထူးမ်ားကို ခံစားရတတ္သည္၊ ဟု တႏၱရယာန က်မ္းဂန္းမ်ားက ဆိုႀကေပသည္၊
ဒါကေတာ႔ ၿမန္မာ တို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးေနၿပီးသား ၿဖစ္တဲ႔ တရားဦး ဓမၼစႀကာ ေဟာေတာ္မူဟန္ မုၿဒာ ၿဖစ္ပါတယ္၊ ေအာက္ကပုံေလးလဲ ဓမၼစကၠ မုၿဒာ ပါပဲ
(၀ရ - ေကာင္းၿမတ္ေသာ ဆုလာဘ္ဟူသမ်ွကို ၊ ဒ - ေပးေတာ္မူဟန္ )
၀ရဒမုၿဒာ
ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို ကိုးကြယ္ပူေဇာ္သူမ်ားသည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ
ဆုလာဘ္မ်ားကို ရရွိၿခင္း၊ ဆုေတာင္းၿပည္႔၀ၿခင္း၊ အလုိဆႏၵအတိုင္း တလုံးတ၀တည္း
ၿပည္႔စံုေစၿခင္း၊ သားဆုကို ၿပဳနိုင္ၿခင္း၊ သစၥာအဓိ႒ာန္ၿပဳရာအခါတိုင္း
ထိေရာက္ၿပည္႔၀ၿခင္း၊ ဓာတ္သက္၀င္ၿခင္း ၊ ဓာတ္စီးၿခင္း၊
ရာထူး႒ာနႏၱရ တိုးၿခင္း၊ စီးစိမ္တိုးပြားၿခင္း ၊ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ ၿပဳရာ၌ အၿမတ္စြန္းရၿခင္း၊ ကစားေလာင္းကစားၿခင္း၌ ေအာင္နုိင္ၿခင္း၊ စစ္တိုက္ရာ၌ ေအာင္နိုင္ၿခင္း၊ ပူေဇာ္သကၠာရ ကို ရရွိၿခင္း၊ လက္ေဆာင္ပ႑ာအမ်ားအၿပား ရရွိၿခင္း၊ ေၿခြရံသင္းပင္း ေပါမ်ားၿပည္႔စုံၿခင္း စေသာ ေလာကီအက်ိဳးေက်းဇူးအေၿမာက္အမ်ား ရရွိနိုင္သည္ ဟု တႏၱရယာနက်မ္းမ်ားက ဆိုပါသည္၊
( နမ -နေမာ- ရွိခိုးရိုေသမွဳ႕ကို၊ ကရ - ၿပဳေတာ္မူဟန္ )
အထက္က ပုံကေတာ႔ နမကၠာရ မုၿဒာ ရုပ္ပြားေတာ္ သေကၤတ ပါ၊ဘုရားရွင္အတြက္ မဟုတ္ဘဲ သတၱ၀ါအားလုံးအတြက္ ၿဖစ္ဟန္တူပါတယ္၊
အထက္က ပုံကေတာ႔ နမကၠာရ မုၿဒာ ရုပ္ပြားေတာ္ သေကၤတ ပါ၊ဘုရားရွင္အတြက္ မဟုတ္ဘဲ သတၱ၀ါအားလုံးအတြက္ ၿဖစ္ဟန္တူပါတယ္၊
( တိဏ -ၿမက္ရွစ္ ဆုတ္ကို၊ ဟတၳ- လက္ေတာ္မွ ႀကဲၿဖန္႔ေတာ္မူဟန္ )
တိဏ ဟတၳ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကိုးကြယ္သူသည္
အႀကံအစည္ မွန္သမ်ွ ေအာင္ၿမင္နုိင္ၿခင္း၊ ဆုထူး လာဘ္ထူး ရရွိၿခင္၊ စီးစိမ္
တိုးတက္မ်ားၿပားနိုင္ၿခင္၊ ကံေကာင္းးၿခင္း၊ ရာထူး ႒ာနႏၱရ အသစ္အသစ္ကို
ရရွိတတ္ၿခင္း၊ တန္ခုိး သိဒၶိထူးကို ပိုင္ဆိုင္နိုင္ၿခင္း၊
ေနရာ ထိုင္စရာ အိမ္ ေက်ာင္း ဇရပ္ စေသာ အေဆာက္အဦးေကာင္းတို႔ကို
ပိုင္ဆိုင္ရတတ္ၿခင္း၊ လယ္ယာ ကိုင္းက်ြန္း ၿဖစ္ထြန္းေအာင္ၿမင္ၿခင္း၊
သီးႏွံစပါး ေပါမ်ားႀကြယ္၀ ၿခင္း စေသာ ေလာကီ အက်ိဳးထူးတို႔ကို ခံစားရသည္
ဟု မဟာယာန တႏၱရ က်မ္းမ်ားက ဖြင္႔ဆိုေပသည္၊
၀ိတကၠ မုၿဒာ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ထုလုပ္ စီရင္ကိုးကြယ္သူသည္ အႀကံအစည္ ထုိးထြင္းေအာင္ၿမင္ၿခင္း၊ စိတ္ကူးဥာဏ္ ဆန္းသစ္ တီထြင္နုိင္ၿခင္း၊ အဘိဓမၼာ သေဘာတရားတို႔ကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိၿမင္နိုင္ၿခင္း၊ ဗဟုႆုတ ေပါမ်ားႀကြယ္၀ၿခင္း၊ ဥာဏ္ပညာ ထက္ၿမက္ၿခင္း၊ သမာဓိဥာဏ္ ရင္႔သန္လြယ္ၿခင္း၊ ထူးၿခား ဆန္းၿပားေသာ အယူ၀ါဒမ်ားကို သိၿမင္လြယ္ နားလည္လြယ္ၿခင္း၊ တီထြင္ ဆန္းသစ္သမ်ွ ေအာင္ၿမင္ေပါက္ေရာက္ၿခင္း၊ ၿဖစ္ေပသည္၊
ထူးၿခားခ်က္ကား ဤ ရုပ္ပြားေတာ္ ရွိေသာ ေနရာ အရပ္ေဒသ မ်ားတြင္ ပညာရွိသူေတာ္စင္မ်ား ေပၚေပါက္ ထြန္းကားတတ္သည္ ဟု ပဋိမာ သိကၡာ၀လိ က်မ္းက ဆိုေပသည္၊
( ပတၱ- သပိတ္ေတာ္ ကို၊ ဟတၳ- လက္ေတာ္၌ပိုက္ထားေတာ္မူဟန္ )
ပတၱ ဟတၳ မုၿဒာ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္သူသည္ စားေသာက္စရာ ေပါမ်ားႀကြယ္၀ ၿခင္း၊ စီးစိမ္ဥစၥာကုံလုံ ၿပည္႔၀ၿခင္း၊ ဆုေတာင္းၿပည္႔ၿခင္း၊ အင္အား ႀကီးမားၿခင္၊ တန္ခိုးအာနုေဘာ္ ႀကီးမား ထက္ၿမက္ၿခင္း၊ အလိုဆႏၵ ၿပည္႔၀နိုင္ၿခင္၊ မေကာင္းေသာ ၿဂိဳလ္စီး ၿဂိဳလ္နင္း တို႔မွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာၿခင္း၊ စေသာ အက်ိဳးထူးတို႔ကို ရရွိနိုင္ေပသည္၊
ဆက္ပါအုံးမည္ -
ဘူဖႆ မုၿဒာ ေၿမကို သက္ေသညႊန္းဟန္ ( ဘူမိဖႆ ဟူ၍လည္း ရွိပါသည္၊ ဘူမိ ေၿမႀကီးကို ၊ ဖႆ - ထိေတြ႔၍ သက္ေသတည္ေတာ္မူဟန္၊
ၿမန္မာတို႔ ႀကားဖူးေသာ ဇာတ္လမ္း၌ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဘုရားၿဖစ္ကာနီး မာနတ္ လာေရာက္ ေႏွာက္ယွက္ေလေသာအခါ
ဤ အပရာဇိတ ပလႅင္ကား ငါဘုရားကိုယ္တိုင္ ေလးသေခ်ၤ ႏွင္႔ ကမၻာ
တစ္သိန္း ပါရမီ ၿဖည္႔ဆည္းၿပီးမွ ရရွိၿခင္း ၿဖစ္ေပတယ္၊ သင္မာနတ္နွင္႔ လုံး၀
မဆိုင္၊ ငါဘုရား သည္သုေမဓာ ရေသ႔ဘ၀မွ စ၍ ေ၀ႆႏၱရာ မင္းဘ၀တိုင္ေအာင္ ဒါန
ပါရမီ ကို ၿဖည္႔ဆည္းခဲ႔ၿပီး ဤေၿမႀကီးေပၚမွာ ေရစက္ခ် သက္ေသညြန္းခဲ႔သည္၊
ယခုု အခ်ိန္၀ယ္ သက္၇ွိသတၱ၀ါေတြကို ငါဘုရား မတိုင္တည္လိုေပ၊
သက္မဲ႔ ၿဖစ္ေသာ ဤ ကမၻာေၿမႀကီးသည္ မသိေလေရာ႔သလား- ဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီး
လက္ေတာ္ၿဖင္႔ မဟာ ပထ၀ီ ေၿမႀကီးကို ညြန္ၿပေတာ္မူရာ မဟာပထ၀ီ ေၿမႀကီးသည္
အုိးထိန္းစက္သဖြယ္ သြက္သြက္ခါေအာင္ တုန္လွဳပ္သၿဖင္႔ မာနတ္စစ္တပ္လဲ
လန္႔ၿဖန္႔ကာ ထြက္ေၿပးေသာ ဟူ၏၊
ထုိ႔ေႀကာင္႔ပင္ ယခု အခါ၀ယ္ အလွဴဒါန ၿပဳၿပီး ေရစက္ခ် အမွ်ေ၀ရာ၌
ေၿမေပၚသို႔ သြန္းေလာင္းၿခင္း တနည္းအားၿဖင္႔ သက္ေသထားၿခင္း ၿဖစ္ေပသည္။
ေမးစရာကား ေရစက္မခ်ရင္ေကာ ဒါန မေၿမာက္ဘူးလား ဟု ေမးခဲ႔ေသာ္ ေၿမာက္ပါသည္၊
ေရစက္ခ်ၿခင္းကား သက္ေသ တည္ၿခင္း သက္သက္သာ ၿဖစ္ေပသည္၊ အကယ္၍ အခဲအခဲ တစုံတရာ
ႀကံဳေတြ႕ရခ်ိန္၀ယ္ ေၿဖရွင္းဖို႔အတြက္ သက္ေသၿပဳ သစၥာ ဆိုက
ေၿပေပ်ာက္နိုင္ေသာေႀကာင္႔ ၿပဳလုပ္သင္႔ပါသည္၊
စ်ာန မုၿဒာ- စ်ာန္သမာပတ္ ၀င္စားေနေတာ္မူဟန္၊ ( ဓ်ာန မုၿဒာ ၊ သမာဓိ မုၿဒာ ဟူ၍လည္း ေခၚဆိုေနႀကေပသည္၊
လက္ႏွဖက္ယွက္ကာ လက္မ ထိပ္ႏွစ္ခု ထိထားေသာ ရုပ္ပုံေတာ္၊
လက္ႏွဖက္ယွက္ကာ လက္မ ထိပ္ႏွစ္ခု ထိထားေသာ ရုပ္ပုံေတာ္၊
လလိတ မုၿဒာ- တင္႔တယ္ စံပယ္ဟန္၊
ဘယ္ေၿခကို တင္ပလႅင္ခ်ိတ္ၿပီး ညာေၿခကို ေအာက္သို႔ တြဲေလာင္းခ်ထားေသာေႀကာင္႔ အထူးအားၿဖင္႔ ခုံအၿမင္႔မွာ
ထိုင္ေသာအခါ သီတင္းသုံးဟန္ ၿဖစ္ပါသည္၊ လလိတ ပုံေတာ္ကို ရွာေဖြေသာ္လည္း မေတြ႔ရေသးပါ၊
အၿခားေသာ မုၿဒာ အမ်ိဳးေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ရွိသည္ ဟု ပဋိမာသိကၡာ၀လိ က်မ္းက ဆိုေပသည္၊ အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား
ကို အသြား အေသာကမင္း ေကာင္းမွဳ႔ေတာ္ၿဖစ္ေသာ အလိုေတာ္ေပါက္ ဘုရား အတြင္းက
ေရွးခတ္ အႏုပညာ လက္ရာေလးကို သေဘာက်လို႔ မွတ္တမ္းတင္ ထားတာပါ၊
ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားကို ေရာက္ဖူးသူ တိုင္း က စိမ္းၿမ
ႀကည္လင္ေနတဲ႔ ေရၿပင္က်ယ္ႀကီးမွာ ေအးၿမ သန္႔ရွင္း လတ္ဆတ္တဲ႔ သဘာ၀
ေလေအးေအးေလးေတြ ရွဴရွိဳက္ရင္း သြားခဲ႔ရသမွ် ခရီး ရဲ႕ ပင္ပန္းမွဳ႕ေတြကို
ေၿဖေဖ်ာက္ေပးတယ္ ဆိုၿပီး လြမ္းတတ္ႀကပါတယ္၊ ဇင္ေယာ္ငွက္ေလးေတြရဲ႕ အစာ
စားဖို႔ လုိက္လံ ေနတဲ႔ ၿမင္ကြင္းေလးေတြကလဲ ေမ႔လို႔ မရနိုင္ပါဘူး။
အံံ႕ႀသစရာက ဘုရားကို အသြားမွာ သူတို႔အတြက္ အစာ ၀ယ္လာတတ္ႀကတယ္ ဆိုတာ
သိလို႔ လိုက္လာႀကေပမယ္႔ အၿပန္ခရီးမွာေတာ႔ လွည္႔ေတာင္ မႀကည္႔ႀကေတာ႔ပါ၊
ဆိုရုိးေလးေတာ႔
ရွိသား သူေသ ကိုယ္စား ကိုယ္ေသ သူစား ဆိုလား - ဆိုလိုတာက အင္းသူ
အင္းသားေတြေသရင္ တခ်ိဳ႕က အင္းထဲမွာပဲ အေလာင္းကို ေက်ာက္ခဲဆြဲၿပီး
ၿမွဳပ္ႀကတယ္၊ အေလာင္းကို အင္းထဲက ငါးေတြက စားမွာေပါ႔။ ၿပီးေနာက္ အဲဒီ
ငါးေတြကိုပဲ လူေတြက ၿပန္စားေနႀကတာေလ ။ အားလုံးကို ေက်းဇူးတင္လ်က္ -
လမင္း
0 comments:
Post a Comment